Friday, December 3, 2010

JUL i MITT hus! NIB konkurranse


Vil jo være med på denne siste konkurransen i år jeg også :) Bildene stammer stort sett fra i fjor. Kommer kanskje til å legge inn noen nye fra i år senere. Men tror nok pynten blir *ganske* lik i fjor... noe har jeg jo flyttet rundt på da :)

Slik var spisestua pyntet i fjor. Disse mørke stakene er nå malt turkis, og slitt ned. Men ellers er det helt likt hva jeg har i år! :) De turkise ble også fine med julepynt, nemlig!
Juletreet mitt! Elsket treet mitt i fjor, og håper inderlig på like fint ett i år. Edelgran, stort (litt for høyt... måtte kappe av en del... ops)... Drømme treet mitt er et "disney" tre. Tett i tett med grener... og masse glitter og stas!

Denne gamle sko-pusse-boksen blir annerledes i år. Tror det kommer julestjerne oppi. Og ved siden av står det nå en hærlig mørk ugle! :D Candycanes er et MUST hos meg til jul :)
Sink byen min vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med i år. Har hatt den fremme i over ett år, og ble faktisk litt lei! Den tar litt plass... hmmm... men jeg finner nok på noe lurt ;) Den så uansett flott ut i vinduet i fjor.
I fjor var det en liten loppis-nisse på rusetur i lykten min. I år blir det nok litt annerledes :) Disse to SVÆRE lyktene står på gulvet i år, sammen med noen søte engler. De *eneste* englene i mitt hus!Litt rødt og mye sølv.... fargene mine til jul (bortsett fra mintgrønn & turkis, siden hele interiøret mitt er slik) er sølv, rødt og hvitt :) Lysestakene er en gave fra en god venn, desverre ble en ødelagt :( Nissen er av typen Hallmark (USA) og jeg elsker den!!! Det er min kjære søster Eva, som har tatt alle bildene. Stylet av meg, hjemme på Vinnord!

så skal jeg se om jeg rekker å legge inn noen brukbare bilder fra NÅ, før fristen går ut :)

12 comments:

Mitt hvite hus said...

Nydelig bidrag...og jeg bare digger de grønne detaljene dine...

nydelig grønn farge...

Ønsker deg en fin og koselig adventshelg..

klemmer =))

Kikkis planet said...

Nydelig! Har linket til innlegget ditt fra min blogg, håper det er ok.
God helg!

RoseSommer said...

Du har en sånn gammel skjenk du også, ja! Er vi ikke heldige!
Ifjor til jul hadde jeg ikke begynt å blogge, så har lite julebilder i "arkivet". Får prøve å få tatt noen fine bilder i mørket med lommekameraet mitt i år. Eller kanskje jeg skulle invitere søsteren din??! :-) Takk for de fine du viser fram, iallefall!!

Skogland said...

Herlig julepyntet hus!

Ta en titt her: http://www.sarah-reed.com/no/serie_oye.htm

Tenkte på deg da jeg så de...

Fortsatt god førjulstid!

Klem fra meg

Gyngestol og kaffigrut said...

Ååå, nydelig julestemning!
Vakkert!
Ønsker deg en koselig førjulstid!

Ida said...

Heisann :)

Tusen takk for kjempekjempefin hilsen på bloggen min *superglad*

Nydelige bilder hos deg.. har ett av de samme fatene du har i tallerkenhyllen din frra figgjo! De er SÅ fine!

Lykke til i konkurransen, utrolig mange vakre bilder og hjem!

Klem fra Ida

GundaM said...

Nydelig, ble faktisk litt nostalgisk og følelsen av å bli satt tilbake i tid ;) vakkert

Lykke til i konkurasnen, du er flink og jeg har vel sagt det til deg før ;)

Fin søndag til deg og dine firbente, stooore som små ;)

Vibeke / Mammas Hus said...

Så flotte bilder. :) Her var det skikkelig julestemning. ♥

Katrine said...

For et koselig julehus! Fikk skikkelig julestemning jeg :) Hos oss er julekalenderne foreløpig eneste innslag av advent...

Monica Helén said...

Koselige plassen!! =)

vil vil vil vil vil komme meg til deg en tur snaaaart.....

Unknown said...

For noen herlige julebilder!
Det var litt av et bidrag til utfordringen det ♥

Ha en fin, kald dag, her er det -22 i dag, brrrr....

Klem Line

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Her var det jul!!! Jeg liker stilen din! Mange koselige detaljer! Kos deg masse
Førjulsklem fra Hjørdis